برطرف کردن مشکلات مربوط به نصب کتابخانه ها در زامارین

در برخی موارد ممکن است هنگام نصب کتابخانه های Android Support با مشکلاتی مواجه شوید که در این مقاله قصد داریم برخی از راهکارها را برای حل این مشکل در زامارین معرفی کنیم.

در برخی موارد ممکن است هنگام بیلد کردن پروژه، زمانی که ویژوال استودیو سعی در دانلود و نصب کتابخانه‌های مورد نیاز دارد، با خطا مواجه شوید. علت بسیاری از این خطاها عمدتا مربوط به مشکلات اتصال اینترنت و شبکه می باشند (در مورد خودم پروکسی تنظیم شده در محل کار علت اصلی ایجاد این مشکل بود). در برخی از موارد نیز ممکن است  به علت خرابی فایل دانلود شده با این خطا مواجه شوید. در این آموزش انواع خطاهای متداول در فرایند نصب کتابخانه های Support Android را بررسی خواهیم کرد.

خطاهای مربوط به دانلود m2Repository

ممکن است هنگام ارجاع دادن یک پکیج NuGet مربوط به Android Support Library  یا Google Play services با این خطا رو برو شوید:

Download failed. Please download https://dl-ssl.google.com/android/repository/android_m2repository_rxx.zip and extract it to the C:\Users\mgm\AppData\Local\Xamarin\Android.Support.v4\22.2.1\content directory.

راه حل

بازیابی اتوماتیک

برای حل این مشکل یکی از راه حل های ساده پاک کردن کتابخانه مشکل دار و rebuild  کردن پروژه است. مراحل این کار به صورت زیر است:

۱. پوشه Support library مشکل دار را باز کنید این پوشه در ویندوز در مسیر زیر:

C:\Users\username\AppData\Local\Xamarin

و در Mac OS X در مسیر زیر قرار دارد:

/Users/username/.local/share/Xamarin

۲. کتابخانه و پوشه ورژن مربوط به خطای دریافتی را پیدا کنید. برای نمونه کتابخانه و پوشه ورژن برای خطای بالایی در مسیر زیر قرار دارد:

Android.Support.v4\22.2.1

02-example-folder-vs

تمام محتویات این پوشه را پاک کنید. برای مثال در تصویر زیر تمام فایل های اشاره شده باید پاک شوند.

01-example-location

حتما توجه داشته باشید که تمامی محتویات این پوشه باید پاک شود حتی اگر فایل مورد نیاز اشاره شده در خطای دریافتی شما یعنی android_m2repository_rnn.zip نیز در این مسیر وجود داشته باشد باز هم برای اطمینان باید آن را پاک کنید، زیرا ممکن است این فایل خراب بوده و درست دانلود نشده باشد.

۴. پروژه را Rebuild کنید. با انجام این کار فایل های مورد نیاز دوباره دانلود و در پوشه مورد نظر قرار خواهند گرفت.

در بسیاری از موارد انجام فرایندهای بالا منجر به برطرف شدن خطای دریافتی خواهد شد. که البته در مورد شخص بنده این کار مشکل را برطرف نکرد. اگر شما هم با انجام این مراحل همچنان پیغام خطا دریافت کردید باید فایل android_m2repository_rnn.zip را دستی دانلود کنید که شرح جزییات این روش را در پست بعدی در اختیارتان خواهیم گذاشت.

1 دیدگاه

  1. رامین گفت:

    با سلام و احترام.
    راه دیگه ای که این روزها در ایران باید استفاده کنی اینه که قبل از اجرای هر نوع IDE یک ف*****کن مقتدر رو اجرا کنی تا موقع بیلد و گرفتن پکیجها به مشکل بر نخوری.
    خدا رو شکر در چند روز اخیر دستری به پکیجهای Nuget هم امکان پذیر نیست.
    موفق و پیروز باشید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 5 =